???jsp.display-item.identifier??? https://repositorio.unipampa.edu.br/jspui/handle/riu/477
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.full???
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.dcfield??????org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.value??????org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.lang???
dc.contributor.advisor1Teixeira, Lúcia Helena Pereira-
dc.creatorJacinto, Lissandro Perez-
dc.date.accessioned2016-08-30T14:44:19Z-
dc.date.available2016-08-30T14:44:19Z-
dc.date.issued2015-12-22-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/riu/477-
dc.description.abstractAbstract This paper aims at investigating the methodological procedures of four acoustic guitar teachers performing in Bagé/RS. As selection criteria, it was only selected guitar teachers who perform in the city, who intend to teach how to play such instrument. The chosen technique to obtain data was the semi-structured interview (LÜDKE; ANDRÉ, 1986; TRIVIÑOS, 1987), which provided information about their qualification as well as their work scope. The research qualitative type (PIRES, 2008; LÜDKE; ANDRÉ, 1986) allowed, while in the field study, extract important facts that would help to clarify the requirements deriving from this researcher. Among some conclusions, we, herein, highlight that the student profile is one of the elements that contribute to the development of the methodologies used by these teachers. Another question points to the media use in their classes. The adjustment of these teachers to such processes is getting bigger and bigger, providing their integration to new tools derived from their studentsen
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectMetodologias de ensinopt_BR
dc.subjectProfessores de instrumento musicalpt_BR
dc.subjectProfessores de instrumento musical: violãopt_BR
dc.subjectViolãopt_BR
dc.subjectFormação e atuaçãopt_BR
dc.subjectMúsicapt_BR
dc.titleMetodologias de ensino de professores de violão atuantes na cidade de Bagé/RSpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES-
dc.description.resumoO presente estudo tem por objetivo investigar os procedimentos metodológicos de quatro professores de violão atuantes na cidade de Bagé/RS. A pesquisa, de caráter qualitativo (PIRES, 2008; LÜDKE; ANDRÉ, 1986), utilizou, como técnica de coleta de dados, a entrevista semiestruturada (LÜDKE; ANDRÉ, 1986; TRIVIÑOS, 1987), que possibilitou conhecer a formação, os espaços de atuação dos entrevistados e seus procedimentos metodológicos. Avaliar o perfil do aluno é uma das ações presentes na construção das metodologias desses quatro professores. Outra questão aponta para o uso das mídias em suas aulas, com a busca por adequação dos professores a esses meios.-
dc.publisher.departmentCampus Bagé-
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.appears???Música

???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.files???
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.file??? ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.description??? ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.filesize??????org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.fileformat??? 
TCC - Lissandro.pdfTrabalho de Conclusão de Curso apresentado ao Curso de Licenciatura em Música da Universidade Federal do Pampa, como requisito parcial para obtenção do Título de Licenciado em Música393.41 kBAdobe PDF???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.view???


???jsp.display-item.text3??? ???jsp.display-item.license??? Creative Commons