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dc.contributor.advisor1Bussmann, Tanise Brandão-
dc.creatorPaulo, Camila da Costa-
dc.date.accessioned2018-01-18T10:44:46Z-
dc.date.available2018-02-09-
dc.date.available2018-01-18T10:44:46Z-
dc.date.issued2017-11-28-
dc.identifier.urihttp://dspace.unipampa.edu.br:8080/jspui/handle/riu/2105-
dc.description.abstractThe research analyzes the evolution of the masters and doctors, from 2011 to 2016. Thus, the economic theory of Human Capital is presented, as well as the evolution of postgraduate studies in Brazil and the scenario of the labor market, analyzed through the microdata provided by the Annual Report of Social Information - RAIS. The historical-inductive research method was used in conjunction with the econometric model of multiple linear regression to analyze the relationship between the level of schooling with two variables: salary and the employability of individuals. The results show that there is a correlation between educational level and wages, and in this sample of the population, the theory of human capital is confirmed, where the higher the educational levels, the higher the salaries.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Maria Fortes (mariafortes@unipampa.edu.br) on 2018-01-09T14:43:55Z No. of bitstreams: 1 TCC II últimaversao.pdf: 1556917 bytes, checksum: 6f9232da08e8b22a905fdcb2420428b5 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Marlucy Farias Medeiros (marlucy.farias@unipampa.edu.br) on 2018-01-18T10:44:46Z (GMT) No. of bitstreams: 1 TCC II últimaversao.pdf: 1556917 bytes, checksum: 6f9232da08e8b22a905fdcb2420428b5 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-01-18T10:44:46Z (GMT). No. of bitstreams: 1 TCC II últimaversao.pdf: 1556917 bytes, checksum: 6f9232da08e8b22a905fdcb2420428b5 (MD5) Previous issue date: 2017-11-28en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Pampapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCapital humanopt_BR
dc.subjectMestres e doutorespt_BR
dc.subjectMercado de trabalhopt_BR
dc.subjectHuman capitalpt_BR
dc.subjectMasters and doctorspt_BR
dc.subjectThe labor marketpt_BR
dc.titleMestres e doutores no Brasil: uma análise empíricapt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/8016843533732911pt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8929030311500731pt_BR
dc.contributor.referee1Madruga, Felipe Gomes-
dc.contributor.referee2Viana, João Garibaldi Almeida-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/5068257862720105pt_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5400063550245919pt_BR
dc.publisher.initialsUNIPAMPApt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADASpt_BR
dc.description.resumoA pesquisa analisa a evolução dos mestres e doutores brasileiros, no período de 2011 a 2016. Sendo assim, é apresentada a teoria econômica do Capital Humano, e também a evolução da pós-graduação no Brasil e o cenário do mercado de trabalho, analisado através dos microdados disponibilizados pela Relação Anual de Informações Sociais - RAIS. Foi utilizado o método de investigação histórico-indutivo conjuntamente com o modelo econométrico de regressão linear múltipla, para analisar as relações entre o nível de escolaridade com duas variáveis: o salário e a empregabilidade dos indivíduos. Sobre os resultados constatou-se que há correlação entre o nível educacional e os salários, sendo que, nesta amostra da população, a teoria do capital humano se confirma, onde quanto maiores são os níveis educacionais, maiores são os salários.pt_BR
dc.publisher.departmentCampus Santana do Livramentopt_BR
Appears in Collections:Ciências Econômicas

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